de ce_firma_luminoasaFirmele luminoase sau sigle luminoase cum mai sunt cunoscute în branşa, conferă afacerii tale un plus de imagine şi prestanţă în acelaşi timp.

Este un element de o importanţa majoră în cazul unei afaceri cu caracter comercial.

Este primul element pe care clientul îl observă când intră în contact cu afacerea ta. După ce privirea i-a fost atrasă de un layout bine gândit al vitrinei primul gest instinctiv este să se uite deasupra intrării pentru a incerca să indentifice marca şi apoi să intre în magazin. 

Contează foarte mult ca prima impresie sa fie una pozitivă şi de aceea investiţiile în elementele de întâmpinare nu trebuiesc neglijate.

Aş face chiar o paralelă între femei şi afaceri şi aş pune în comparaţie o femeie cu forme frumoase dar nemachiată şi neîngrijită cu una care nu este un top model dar elementele de primă impresie ca şi coafură, machiaj, manechiură si outfit sunt impecabile. Cu siguranţă că vă va atrage privirea şi vă va strâni interesul cea din urmă.

Cu speranţa că nu sunt etichetat ca misogin şi că m-am făcut înţeles revin la magazine şi alte genuri de afaceri ce folosesc o locaţie cu caracter public.

Matematic vorbind, nu există o formulă precisă în cazul investiţiilor în elementele de teasing şi întâmpinare a clientului. Faptul că investeşti 3000 eur într-o casetă luminoasă de dibond cu plexiglas de 20 mm şi cu o lungime de 5 metri nu iţi garantează succesul dar cu siguranţă va genera acel "wow !" la intrare. 

Noi ne consultăm cu clienţii şi încercăm să le oferim cea mai bună soluţie în concordanţă cu volumul afacerii lor şi bugetul disponibil.

Proporţionaliatea este un element cheie al consultanţei noastre.

Nu vom recomanda niciodată unui client o firmă luminoasă de 2000 eur când suma aceasta ar însemna poate venitul pe 2-3 luni. Este o investiţe ineficientă pentru el.

Putem face insă in aşa fel încât ca elementul confecţionat de noi să aibă portabilitate în cazul în care aceasta se cere expres şi în cazul în care cineva ar cere concret o asemnea solutie luând în consideraţie o eventuală relocare.


modul ledFolosim în 90% din cazuri bandă sau module led pentru iluminare.

Chiar şi pentru panourile exterioare recomandăm acest gen de iluminare, gama de corpuri de iluminare disponibilă acum pe piaţă fiind foarte bogată.

Poţi alege ca alimentarea să fie direct la 220v sau la 12v.

Iluminarea poate fi directă din interiorul siglei cu o bandă de led aplicată scafat sau pe un shield contur în spatele siglei și deasemenea  poate fi iluminată indirect cu surse de lumină externe. In funcție de incidența luminii pe siglă efectul este diferit, aceasta fiind și frumusețea volumetriei publicitare si decorative.

Consumul este de 6-7 ori mai redus decât în cazul iluminării clasice cu halogen sau neon. Nu degajă căldură fiind clasificate ca lumină rece, caracteristică ce le recomndă pentru utilizarea in astfel de lucrări.

banda led

Respectă deasemenea şi anumite standarde ecologice şi poate că cel mai important factor este consumul redus şi durata foarte lungă de viaţă a led-urilor, de peste 70.000 ore funcţionare. Adică 2917 zile ... 97 luni... 8 ani ... de funcţionat încontinuu.


Păi ori e convenabilă, ori nu mai e, nu ?


monedaUn alt factor în alegerea unei soluţii pentru afacerea ta şi poate cel mai important  pentru majoritatea este preţul unei asemnea lucrări.

Preţurile ofertate către clienţi sunt percepute întotdeauna ca "piperate". Ce trebuie clientul să înţeleagă este că firma luminoasă pe care o va comanda este un produs UNICAT şi care a necesitat multe faze de preproducţie până a ajunge să fie ancorată sau fixată desupra intării.

Poate că nimeni nu explică clientului "de ce costă aşa de mult ?". O voi face eu în nume personal cu speranţa că mă voi face înţeles.

Prima fază a unei lucrări ar fi cunoaşterea clientului, a dorinţelor sale şi a locaţiei. Desigur că presupune o deplasare şi anumit timp consumat. În urma discuţiilor şi a anumitor elemente cerute de client se trece la faza de proiectare şi de propunere-ofertare ceea ce înseamnă ore de lucru la calculator.

Fac o paranteză aici pentru a face o scurtă referire la lucrul cu computerul - lucrul cu computerul în cazul acesta înseamna desen vectorial ce necesită cunoştiinţe solide şi aprofundate de design industrial şi proiectare. Pc-ul şi programul trebuie sa fie "la zi" ca putere de procesare grafică şi asta însemnă costuri semnificative. Orele de lucru se traduc şi ele desigur în euro per oră. În sudul Franţei unde am  lucrat personal o asemnea oră era facturată cu 40 eur , la noi fiind calculată la maxim 10 eur.

Pentru o lucrare realitv simplă - o casetă de dibond de 1000 mm / 500 mm se petrec ore de concepţie şi proiectare. Amplasarea elementelor interne de iluminare, de prindere, ranforsare, de tăiere a stiplex-ului  din interior, de încastrare etc.

Costul materialelor este unul ridicat. Cel ma grăitor exemplu ar fi plexiglasul de 20 mm care ajunge la peste 400 eur metrul pătrat la distribuitor. Tăierea lui necesită un laser de peste 100 W şi multă atenţie, profesionalism. Un asemnea laser costă in jur de 15.000 eur - cel mai mic preţ, şi poate ajunge desigur la 80.000 în cazul în care este produs de o firmă cu notorietate în domeniul utilajelor de acest gen. Se utilizează şi debitarea mecanică cu ajutorul utilajelor cu control numeric CNC care au costuri apropiate de cel al routerelor cu laser. Anumite materiale necesită o taiere specială cu un anumit tip de freze pentru îmbinari la 45 grade.

Numai cu personal calificat şi cu experienţă se pot face lucruri de calitate. Ideea este că preţul este perceput ca mare pentru că nimeni nu se gandeşte cum s-a ajuns de la idee la material. În cazul produselor de serie mica preţul scade pentru că orele de concepţie şi proiectare se împart la numărul de obiecte cerute. Practic, este doar un proces de multiplicare. Asta nu înseamnă că nu vor avea aceleaşi ore de manoperă pentru asamblare.


exclamation puzzleConcluzionând, clientul trebuie să înţeleagă că plăteşte pentru un unicat, pentru ceva realizat cu ajutorul unor tehnologii moderne şi resursă umană cu pregatire profesională temeinică. Nu poţi plăti un pictor ce îţi pictează pe un perete o frescă cu aceiaşi bani cu care un zugrav întinde vopseaua cu trafaletul pe acelaşi perete cu toate că la prima vedere ambii întind vopsea pe o suprafaţă. 

Cele scrise mai sus ar putea parea unora ca o scuză sau pot fi percepute ca "vrăjeală comercială" din partea noastră. Nicidecum, nu asta era intenţia.

Am scris acest articol având în minte unul asemanator de pe un blog din statele unite ce-i drept dar care făcea referire la banii pe care ii câştiga un fotograf la o nuntă şi cum o viitoare mireasă ii reproşa că îi cere 3000 usd pentru câteva ore de prezenţa la eveniment şi în studio. Fotograful demonstra cum caştigul său este unul minim după ce lua în calcul toate costurile realizării albumui.

Sper să nu fiu greşit înţeles de către potenţiali clienţi pentru această disertaţie, sper doar să îi intrige la un exerciţiu de imaginaţie şi să le ofere un răspuns celor care ne întreabă "de ce este aşa scump". 

Pot asigura viitori noştrii clienţi că le vom oferi întotdeauna cea mai bună şi mai corectă soluţie de colaborare.


 

Ce producem ?

 

Orice ce poate fi folosit ca şi element de întampinare sau promovare ori cu scop decorativ.

Limita este imaginaţia. Cum spune şi sloganul nostru - Să fim creativi împreună !

Gafiţanu Dorin - GD Custom Cut owner

(Pagina 1 din 5)
Evaluare utilizator: / 13
Cel mai slabCel mai bun